جلسه مهم سازمان بورس با حضور وزیر اقتصاد | مجید عشقی ماندنی خواهد شد؟

مدت زمان قانونی حضور مجید عشقی به عنوان رئیس سازمان بورس امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه به پایان رسیده است. امروز جلسه مهم شورای عالی بورس برگزار خواهد شد. این جلسه چه ساعتی و برای چه برگزار می‌گردد؟
کد خبر: ۱۲۳۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳ 08 April 2024

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، جلسه شورای‌عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد و اعضای حقیقی و حقوقی برای تعیین تکلیف ریاست سازمان بورس از ساعاتی بعد(ساعت ۱۴:۰۰) آغاز خواهد شد.

بر اساس قوانین مدت اعتبار اولیه ریاست سازمان بورس ۳۰ ماه است که برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال تداوم حضور مجید عشقی در ریاست سازمان بورس خبر می‌دهد.

مجید عشقی ماندنی خواهد شد؟

مجید عشقی ۲۱ مهر ۱۴۰۰  جایگزین «محمدعلی دهقان دهنوی» در سازمان بورس و اوراق بهادار شد. طبق قانون هم‌اکنون پس ازمدت زمان قانونی ۲ سال و نیم (۳۰ ماه) حضور وی به‌عنوان رئیس سازمان بورس به پایان رسیده است، البته این احتمال وجود دارد که با رأی اعضای شورای‌عالی بورس حضور وی در این سمت تمدید شود و مجید عشقی همچنان رییس سازمان بورس باقی بماند.

گزینه های احتمالی جایگزینی مجید عشقی

هر بار که شایعه برکناری مجید عشقی به گوش می‌رسید افراد جایگزین نیز مشخص می‌شد مانند محمد فطانت، ابوذر سروش، محمدرضوانی فر، علیرضا ناصرپور، سید جواد جهرمی

حتی برخی شایعه‌ها در برخی کانال‌ها و سایت‌ها نیز  میثم فدایی، عبده تبریزی بعنوان جایگزین مجید عشقی نام برده شده است.

محمد فطانت: دکتر فطانت فرد طی 7 سال اخیر نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و فرانسه بوده و از تجربیات و سوابق مناسبی در عرصه فعالیت‌های پولی و مالی بین‌المللی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به عضویت هیئت‌مدیره میربیزنس بانک مسکو در روسیه و عضویت کمیته عالی مدیریت شعب منطقه آسیا و خاورمیانه بانک ملی در کشورهای امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان و... اشاره کرد. ایشان همچنین سابقه عضویت در هیئت‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری متعدد ازجمله سرمایه‌گذاری سمند و آینده‌ساز کیش را دارد.

علیرضا ناصرپور : در حال حاضر معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار است و معاون اسبق بورس کالا 

سید جواد جهرمی : از فروردین 1402 به عنوان مدیرعامل بورس کالای ایران منصوب شده است.

محمدرضوانی فر: پیش از این سابقه مدیریت در شرکت‌های مختلف از جمله شرکت ویتانا و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) را داشته است و مدیریت گمرک ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت اقتصاد می باشد.

ابوذر سروش: در حال حاضر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید است.

حامد سلطانی نژاد: تا فروردین 1402 مدیرعامل بورس کالای ایران بود و در حال حاضر عضو شورای بورس است.

میثم فدایی:  مدیرعامل فرابورس ایران و مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار را در کارنامه خود دارد و اکنون در سمت مدیرعاملی شرکت تامین سرمایه دماوند (تماوند) مشغول به کار هستند.

https://nabzebourse.com/000Ifo

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست